Kedves Olvasó!

Eddig bírtam. Ez a poszt nem fog különleges konklúziókat tartalmazni, nem fog törekedni a világmegváltásra. Arról szól csupán, hogy nem értem a világot. Arról szól, hogy akkor most mi is történik, és arról szól, hogy ez csak nekem tűnik fel, vagy csak nekem tűnik így?

Konkrétabban: még nem alakult meg az új kormányunk, de a parlament összetételéből adódóan simán lehetne már olyan dolgokról is vitázni, amelyek valóban fontosak most, amikor Varga úr kijelentése szerint hazánk gazdasági válsághelyzetben van. Mi azonban nem ezt tesszük, hanem morálisan érdekes dolgokkal kezdünk el foglalkozni. Mert a kettős állampolgárság nyilván és kétségtelenül fontos emberek millióinak, ezt nem vitatom, de szerintem az igazán érintettek el lettek volna a régi rendszerrel még úgy pár hónapig. Bejelentjük, hogy Magyarország gazdasági válsághelyzetben van, majd megszavazzuk, hogy kisebb legyen a parlament, és vitázunk a kettős állampolgárságról, majd minisztereket hallgatunk meg. Jó. De nekem a válság szó azt jelenti, hogy akkor hűha, VÁLSÁG, és azonnal tűzoltás, azonnal cselekvés.

De ez ügyben nem történik semmi. Mégpedig azért, mert a lengyel barátaink kivételével (ők még azok, tényleg) a régióban mi vagyunk az egyetlenek, akiknél a GDP az első negyed évben még ha csekély mértékben is, de „plusszos” lett. Ezt pedig Varga úr tudta is, épp ezért azonnal csatasorba hívta a híveit azzal, hogy jött megint a „válságkommunikáció”. (Könyörgöm, nem nyerték már magukat rommá a választáson…? De! – akkor meg?). A kijelentés a lehető legrosszabbkor jött ugyanis. Fél Európa most vezeti be azokat az intézkedéseket, amiket mi megtettünk több mint 1 éve, és aminek minimális hatása már érződik. Erre mi ahelyett, hogy ezt elmondanánk (most leköszönő kormányunk kommunikációjáról ez egy erős szegénységi bizonyítvány - sőt), az ellenkezőjét állítjuk. Okos, megfontolt lépés… A forint nem csak ennek hatására gyengült be, de biztos, hogy 20-30%-ban ez is hatott rá. Mennyivel elegánsabb lett volna azt mondania Varga úrnak, hogy azért mondtam ezt, mert az új kormánynak jobb, ha a forint még egy darabig gyenge marad, ezzel ugyanis könnyebben tudunk egy-két jóléti kiadást majd finanszírozni, és bizonyos esetekben ez élénkítheti a belföldi gazdaság vonatkozó részét (röviden összefoglalva). De nem tette. Kár.

Szóval azt látom, hogy picit kibillentünk az egyensúly azon fontos eleméből, hogy jól érezze magát benne az ember. Mert mi megy? Piszlicsáré (összegében, nem moráljában) ügyeket nyomnak az arcunkba, mint pl a 11. kerületi eset. Meg se merem kérdezni, hogy a „Vállalkozó” úr, akit én csak Robin Hoodnak hívok, miért is várt 3 évet? És, hogy akkor a lakást megvette végül? Csak nekem olyan menekülés szagú a dolog? Mindegy…

Meg MALÉV ügyet dobnak fel. Na ez mondjuk, kell. Szerintem elég necces sztori volt ez, de hát sajnos azért mindig is voltak lámák, meg mindig is lesznek. Csak az egyik legdrágább magyar vicc lesz a vége. Kíváncsian várom, melyik kormányról fog kiderülni, hogy a MALÉV kanosszát elindította…

Meg egy és ugyanazon miniszter alá vonunk be olyan ügyeket, minthogy kultúra és egészségügy. Nem élek azzal az olcsó viccel, hogy eztán az urológusok Hamletet szavalva vizsgálják majd a prosztatákat egy színpadon, de azért azt lássuk be: önmagukban ezek nagyon fontos területek. Egy ember alá betenni egyszerre…hát…merész.

Meg gazdasági oldalon olyan ember készül kimondani a tutit, aki arról híres, hogy nem nagy barátja a számoknak, pedig azok csúnya dolgok, és igen hűen tükrözik a valóságot. Szemben a jól csengő és hangzatos elméletekkel.

Szóval gazdasági vészhelyzet van. Kimondtuk pár hete, csak azóta teszünk rá.

Helyette van Alkotmányozó Nemzetgyűlés (nem vicc), forradalom, és az igazság korának hajnala.

Tudják mit? Én ezeket mind szeretném. Komolyan.

Csak majd látni is. Meg azt is, hogy megvalósulnak. De egyenlőre azt látom csupán, hogy leendő kormányuk már most fellépett arra a piedesztálra, amit magának emelt, és ettől még távolabb lettek tőlünk, emberektől.

Én szívből kívánom, hogy ne felejtsék el, honnan és miért indultak.

Mert ha akkor azt mondta volna nekik valaki, hogy „srácok, egyszer még alkotmányozó nemzetgyűlést tartotok, meg forradalmat vezettek majd”, nos, tuti vállon veregették volna azt, aki ezt mondja nekik, azzal, hogy „ugyan már, annak mi értelme? Mi emberek vagyunk, és nem karddal az oldalunkon járunk páncélvértben”. Majd együtt kérnek még két fröccsöt olaszból.

 

Legyen előre egy tanulság mindenkinek: Aranybulla volt már egyszer akkor, mikor annak lennie kellett, ha esetleg ez is felmerülne…

 

 

Szerző: usual man  2010.05.26. 11:39 38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://forditogep.blog.hu/api/trackback/id/tr322032510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. trafik nomac 2010.05.26. 14:18:31

2002-ot irunk, fogd fel igy es akkor midnent ertesz. Ja, hogy kozben a vilag (meg ugy-ahogy mi is), 8 evet haladtunk elore az idoben, az kit erdekel...

órarugógerincű felpattanó 2010.05.26. 14:27:42

Ez, a kormány megalakulása előtti idő tökéletes az ilyen törvények megszavazására. Azután ha megalakult a kormány jöhetnek azok az ügyek is.

OkoskaTo:rp 2010.05.26. 14:29:09

Ha forradalom van, akkor lámpavasazás is van, meg lőni kell egymásra.

De ha te csak az ellentmondásokon problémázol, akkor nem olvastad az 1984-et, vagy nem értetted meg a duplagondolt.

Magóg napján (törölt) 2010.05.26. 14:30:04

Sajnos... megint megy az úrizálás.
Mire? Miből?

Se egy kis kommunista üldözés nincs.
Se egy kis születésszabályozás.
Ezek jobbosok? A bal herkám is jobbra van tőlük.

órarugógerincű felpattanó 2010.05.26. 14:30:51

@nomac: Az a baj, hogy a világ előre haladt 8 évet, mi meg hátra.

csárli hárper 2010.05.26. 14:34:43

lófasz se lesz itt, lófasz se....

tolsztoj 2010.05.26. 14:37:53

"a parlament összetételéből adódóan simán lehetne már olyan dolgokról is vitázni, amelyek valóban fontosak most, amikor Varga úr kijelentése szerint hazánk gazdasági válsághelyzetben van. Mi azonban nem ezt tesszük, hanem morálisan érdekes dolgokkal kezdünk el foglalkozni."

Na most én "szörnyű" dolgot fogok leírni: MAGASRÓL TOJOK A "VÁLSÁGRA" - mert ez csak egy bizonyos "körök" által művileg előidézett "műválság"

Viszont a "morálisan érdekes" dogokkal igenis foglalkoznék - mert a "morálisan érdekes" dolgok hiányában van az ország olyan nem is annyira gazdasági mint inkább erkölcsi szarban.

Ha van egészséges erkölcs, akkor a gazdaságot mindig van lehetőség rendbehozni (főleg ha mások nem avatkoznak bele, és külső és belső segítséggel nem lopják szét az országot).
De sajnos ERKÖLCS nélkül nincs gazdaság, nincs jól működő társadalom - egyszerűen nincs SEMMI.
Úgyhogy mielőtt leírsz "okos" dolgokat, nem árt elötte egy kicsit elgondolkodni...

paráznabillegető 2010.05.26. 14:38:03

ha csinálnak valamit, az a baj.
hanem csinálnak semmit, az a baj.
semminek sem lehet örülni. ez is baj.

ballyhoooo 2010.05.26. 14:43:27

Kedves Tolsztoj!

Bármennyire is vérlázító, egyetértek Veled abban, hogy a morális, az ugyanolyan fontos, mint a "gazdasági". Csak abban nem értünk egyet, hogy MOST, jelen pillanatban ez kellene, hogy legyen a sorrend. Mármint a "szavazásos" sorrend, mert a moralitás kérdése ab start fontosabb a gazdaságinál, mert ugye emberek vagyunk...néha. :-)

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.05.26. 14:52:32

Ha meg gazdasági törvényeket fogadnának el a pénzügyminiszter eskütétele előtt, akkor kapkodást, előkészítetlenséget, felelőtlenséget, fiatalos őrületet kiáltanál.

Megmondták a választás előtt, hogy a kormány megalakulásáig mely témákban fognak törvényeket hozni. Vannak dolgok ugyanis, amiket nem lehet árnyékkormányban megtervezni. Iskolákat meg rendőrséget lehet, gazdaságot - a dolog jellegéből fakadóan - nem.

Megmondták, hogy az _első forduló_ felhatalmazása értelmében nem-hivatalos puhatolózásokat tettek az IMF (és föltehetőleg más, a gazdaságunk szempontjából fontos szervek és országok) felé. Hivatalos felhatalmazás nélkül mégis mi mást tehetnének? Ki írta volna alá Merkellel vagy Kiekensszel a megállapodást? Veresst küldték volna ki? Vagy menjen a Varga Misi, mint magánszemély?

Ne röhögtess!

Dr.Agon 2010.05.26. 14:55:00

@órarugógerincű felpattanó: Jól mondod.
Csak aztán majd tényleg.

dr. trafik nomac 2010.05.26. 14:56:30

@órarugógerincű felpattanó: Ezt honnan veszed? Eleg sok helyen megfordultam a vilagban az elmult 8 evben, a politikusok midnenutt ugyanolyan hulyek. Idoben egyenlore meg nem tudunk visszafele haladni. Igy erdemes megfontolni mire hasznaljuk azt ami van.

kolompar.sara · http://ferfibunozes.blog.hu 2010.05.26. 14:59:02

alkotmanyozo orszaggyules! hja!@nomac: aze hulyek, mert nagyreszt pasik, nem?! csak igaz az ige, amit hirdetek!

Arzén Vendel (törölt) 2010.05.26. 14:59:18

"régióban mi vagyunk az egyetlenek, akiknél a GDP az első negyed évben még ha csekély mértékben is, de „plusszos” lett"

Az erős mínuszt csak az elvtársi küldetéstudat tartotta ábrándos szinten. A Gordon-mítoszhoz kellett még egy jó GDP-szám aminek nemsokára látjuk majd az ugyanilyen megbízható revízióját. A statisztikánál pedig churchill-i alapvetést tekintsd irányadónak...

usual man 2010.05.26. 15:06:29

Alapvetően nyitott vagyok minden olyan kommentre, mely meggyőz, hogy teljesen kifordultan látom a dolgot.... :-)
Amúgy pedig nekem az egész politikával az az egyik nagy bajom, hogy ha valaki tényleg ért hozzá, az máshol kereshet sok pénzt legálisan, aki meg nem, az meg lusta hozzá.. Szóval elég szűk azok köre, akikre megbízhatóan illik a "politikus" szó, ami ugye elvileg egy jelző is lehet.

elfelejtette 2010.05.26. 15:07:46

"régióban mi vagyunk az egyetlenek, akiknél a GDP az első negyed évben még ha csekély mértékben is, de „plusszos” lett"

A tavalyi 6,5%-os eses utan tenyleg oromtuzeket lehet gyujtani, az MSZP kivalo gazdasagpolitikajat meg megsutni rajta.

skovalsky 2010.05.26. 15:07:58

@tolsztoj: Ott a pont, nincs az a szar amiből egy erkölcsében egységes nemzet ne tudna kilábalni, ezen illene elgondolkozni...

Italo Balbo 2010.05.26. 15:08:39

@Benbe: Nem lesz pénzügyminiszter. Megmondta az Orbán, hogy azok csak okoskodnak :)

blah 2010.05.26. 15:15:55

@tolsztoj: na ezt a fajta erkölcsi válságot nem fogja tudni megoldani egyik parlamenti párt sem. Főleg, hogy inkább nekik köszönhető... Az egy dolog, hogy a gazdasági válság egy előidézett dolog, de veled fizettetik ki többek között. Valami érdemi javaslatod van vagy csak elszakadt a cérna?

Martian (törölt) 2010.05.26. 15:19:03

Kedves posztoló, még nem is alakult kormány, amelyik intézkedni tudna gazdasági kérdésekben... addig nyugodtan lehet elvi kérdésekről bullázgatni.

usual man 2010.05.26. 15:21:53

Nekem lenne érdemi: olyan adóprogram, amely végre ELMAGYARÁZZA a lakosságnak, hogy hova megy az adójuk, miért nem kellene azon azonnal változtatni, miért kellene pl egy 4-5 év alatt szépen lassan megtenni, azért, hogy onnantól kezdve tényleg kalkulálhatóan stabil legyen a bevételi oldal, stb stb. Erre még szánhatnának is pénzt, hogy tényleg elmondják... utópisztikus vagyok, mi?

usual man 2010.05.26. 15:23:32

Martian 2010!

Ez igaz, de rendeletek és törvényjavaslatok/törvények elfogadására alkalmas parlament van.

Üdv!
most mennem kell sajna, mindenkinek köszi, aki hozzászólt kulturáltan, még ha nem is ért velem egyet!

pakesz (törölt) 2010.05.26. 15:25:46

a masodik bekezdesig birtam olvasni!!!
nem kell felni, a FideSS megmodosittya a Zalkotmanyt hogy a onkormanyzati valasztas mar csak 1 honap legyen, addig semmirol nem pofaznak, csak ilyen latszathulyesegekrol, aztan jon a feketeleves
remelem a debil fidesznyik nyuggerek fogjak a legnagyobbat csalodni

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.05.26. 15:25:54

Lehet, hogy pontosan tudják miért indultak. Csak neked semmi közöd hozzá.

registraal 2010.05.26. 15:28:21

Volt annak idején egy kabarészám, már nem emlékszem rá pontosan, falugyűlés, nagy gondok, szól a polgármester, hogy van-e valakinek egy jó ötlete.
Jön a válasz , persze van ötlet, szerintünk énekeljük el a Himnuszt.
Emberek, ne szórakozzunk már, most meg kéne oldanunk ezt a gondot. majd énekelünk.
Következő felszólaló, nekem kérdésem volna a polgármester úrhoz...
- Tessék!
- Mondja, hányan kell hogy kérjük, hogy ugyan már énekeljük már el a Himnuszt???

Hát, jelenleg kb így áll a dolog.
Bár meg kell mondanom, így ugyebár nem a kormány felelőssége a dolog, hanem az egész parlamenté.

De az a dolog, hogy MEGINT döntöttünk valakikről az ő megkérdezése, bevonásuk nélkül, ősi magyar szokás....

sorokinV 2010.05.26. 15:32:08

Nu, megint egy bugyuta poszt.

Zetek 2010.05.26. 15:40:03

Géza, mi a baj? A gazdaság annyira jó állapotban van, hogy azt csak elrontani lehet, mondta a miniszterelnököd. Minek akkor hozzányúlni?

vénkujon 2010.05.26. 15:46:15

fasza poszt, teljesen fasza

Walter Melone (törölt) 2010.05.26. 15:50:05

Én kifejezetten jól szórakozom.
Leginkább azokon az embereken, akik eddig nemzethalált, államcsődöt vizionáltak, azonnali és nagyarányú adócsökkentést, gazdaságélénkítést reklamáltak, most meg vidáman tapsikolnak a "koronaúsztatáshoz" feledve az eddig életbevágóan fontos dolgokat.

Így van ez jól. Ennek a sok baromnak ez kell. Megkapják. :-))))

Roy 2010.05.26. 16:08:22

@tolsztoj: Neked sem ártana. Igen is van gazdasági válsák, most a görögöknél. Most már azzal kellene foglalkozni a kormánynak, hogy rendbehozzék a gazdaságot, egészségügyet, oktatást, és még sok minden mást is. Nem alkotmányozó nemzetgyülést kellene tartani. Nem a magyar állampolgárság kérdésével kellene foglalkozni.
Nagy valószínűséggel semmi elképzelésük sincs mit kellene csinálni, ehelyett potcselekvésként teszik azt amit tesznek.

diktatorikus kleptokrácia 2010.05.26. 16:25:20

@ezittenkéremmagyarország: csak az lesz, semmi más.
egyszer elindultunk Európába, csak sajna rosszul tartották vezíreink a térképet, s kelet felé indultak. most már valahol az Ararat környékén tartunk, de még baromi messze a cél.

reccs 2010.05.26. 16:43:12

Nem értitek a lényeget. Két hét múlva foci VB, addig átnyomják, ami a kezükbe kerül, hogy akkor ne legyen annyira feltűnő, hogy nem csinálnak semmit.

Ja, az erkölcsében egységes nemzet meg scifi. Totalitárius scifi.

Publius Decius Mus 2010.05.26. 17:07:14

Sajnos a posztíró nagyon naív.

Az, hogy egy év alatt óriási spórolás történt érdemi szerkezetváltás nélkül, többek között azt jelenti, hogy a költségek kifizetései sokszor inkább el lettek odázva, illetve valahol valamilyen csontvázformában be lettek súvasztva egy szekrénybe. Persze történt valódi spórolás is, de ezért most nagyon alapos átvilágítás kell, hogy történjen, kiderüjön minden, uána lehet csak érdemi döntéseket hozni. Különben csak a fejetlen csirke szaladgálása lenne, ebből ugye meg már elegünk van, lád ÁFA le - ÁFA föl, törvények és adók félévenkénti változtatgatása.

nestrot10 2010.05.26. 17:43:40

Rohadt Orbán és bandája TAKARODJ!!!!!!

usual man 2010.05.26. 17:52:25

Publius!

Nem tudom, naivnak még nem neveztek, ez új :-)
Ha gondolod, kifejtem Neked részletesen, mit jelent a strukturális reform. Nem kívánom védeni a leköszönő kormányt, de speciell pontosan tudom, mit miért tettek. Vagyis érteni vélem. Amikor tényleg vészhelyzet van, nem tudsz neki állni átalakítani az alapokat, hanem azt teszed, hogy sorrendbe teszed a kiadások súlyát, időbeli költségét, stb, és ehhez rendelsz egy kifizetési mátrixot. Röviden így. Amikor az akút vészhelyzet elmúlik, akkor a legokosabb, ha a megszorított, szűk struktúrát viszed tovább még megadott ideig úgy, hogy közben "alulról" kezded finoman kiengedni, értsd: kiadási oldalon plusz tételeket hozzáveszel. De ezek addig nem rejtett tételek, a költségvetés alapvetően nyilvános adathalmaz.
Az ÁFA fel-le, és az adó fel le most is ugyanúgy fog történni, ha hallgattad Matolcsyt.

Szép estét!

Kopi3.14 2010.05.26. 18:05:45

@registraal: egész pontosan Hofi követte el, A Pusszantás mindenkinek! címü 1997-es, ill. akörnyéki produkciójában.

@Publius Decius Mus: mondjuk konkrétan Bajnaiék ezt nem is vállalták, értelme sem lett volna a midentvissza fidesz kommunikáció fényében- annál pazarlóbb nincs, mikor évente variáljuk újra a dolgokat.
süti beállítások módosítása