....Kedves olvasó, aki ide kattintottál: ilyen nincs.

Mégis, van. A mai RTL híradó esti kiadásában idézték, hogy a diesel üzemanyag az 1 évvel ezelőttihez képest 100 forinttal, míg a benzin közel 60 forinttal drágább. Ugyanakkor örömmel jelentették, van ez ellen ellenszer, illetve megoldás...

Ismertették, hogy az emberek az ilyen hírektől bizony azok hallatán stresszesek lesznek, ezért, mikor reggel felkelünk, gondoljunk egyből arra, mennyi pozitív dolog állhat még előttünk, és ne csak a rosszra. Ehhez pedig elmentek egy kórházba, és meginterjúvoltak egy pszichiátert...

Nem gondolnám, hogy ennél van lejjebb....

 

Ugyanakkor persze a magyarázat is megvolt: első helyen Irán, második helyen a gyenge forint. Esküszöm, ha lesz türelmem pontosan is ki fogom számolni, de addig legyen elég annyi, ha egy 100 forintos terméknek az 50%-os jövedéki adója 50 forint, akkor egy 200 forintosnak 100.

Mindenki gyártson bátran analógiákat.

Mentem tankolni.

U.

 

Szerző: usual man  2012.01.09. 19:50 113 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://forditogep.blog.hu/api/trackback/id/tr103532354

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Közalkalmazottak, végtörlesztéshez sorakozó! 2012.01.10. 11:56:59

Előző a végtörlesztéssel foglakozó írásunk óta (december 29.) ugyan eltelt jó néhány nap, azonban a közalkalmazottakat mozgósító, Orbán Viktor által szignózott levelet követően nem derült több fény a közalkalmazottak számára kigondolt kedvezményes kama...

Trackback: Az emberek úgyis a Fidesz után mennek 2012.01.10. 10:36:38

Most a Fidesz gyengének tűnik, de kétségem sincs afelől, hogy magabiztosabban nyerne meg egy előrehozott választást mint a 2010-es választásokat....

Trackback: Tovább a putyini úton! 2012.01.10. 10:33:58

Itthon a módosabb polgárok többségének már régóta elege van az EU-ból. Annak idején dalolva meneteltek a flancos Unióba. De az idő múlásával egyre több kellemetlenséget okoztak nekik az ott talált versenytársak…...

Trackback: Tovább a putyini úton! 2012.01.10. 10:33:58

Itthon a módosabb polgárok többségének már régóta elege van az EU-ból. Annak idején dalolva meneteltek a flancos Unióba. De az idő múlásával egyre több kellemetlenséget okoztak nekik az ott talált versenytársak…...

Trackback: Rogán Antal életrajza 2012.01.10. 06:46:09

Rogán egyéves pénzügyi ügyintézői gyakorlattal megy tárgyalni az IMF-hez. Tényleg az a jó az országnak, ha nem három felkészült gazdasági szakembert, hanem egy jogászt és két pártkatonát küld a Fidesz az oroszlánbarlangba? "Kihagyják Matolcsyt az...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.10. 06:45:41

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.10. 06:45:11

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Nézzük meg Europass sablonba feltöltött él...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feliratoss · http://hitlervideo.blog.hu 2012.01.10. 08:30:07

@Kőmíves Kelemen: Egyetértek, pont ez a veszélyes, hogy néhány forintos emelés ide vagy oda nem gáz. És a felületes szemlélőnek (pl. nekem) csak utólag tűnik fel, hogy hoppá, ezt vagy tízszer eljátszották.

feliratoss · http://hitlervideo.blog.hu 2012.01.10. 08:31:10

@igazi hős: Azért az üzemanyag árának emelkedésével nem áll egyenes arányban a járművek mennyiségének csökkenése és a piros lámpák száma.

tede 2012.01.10. 08:31:26

Pedig van igazság benne. Annyi durcás és búval b.szott ember van itt nálunk, hogy talán a világban nincs még egy ilyen ország. Ismerős gyereket azért zavarták haza németországból, mert bár a munkája kiváló volt, soha nem mosolygott, mogorva volt az arckifejezése, ami a vendéglátásban nagy hátrány.

Az a gond, és ezt látni felkapaszkodott embereken, hogy hiába lenne több pénzük, hiába lenne mondjuk 200 forint a benzin, akkor is valamin morognának, emésztenék magukat, aztán meg 5-10 évvel korábban meghalnak a folyamatas stressz miatt, amit maguknak okoznak.

Antoninus Pius 2012.01.10. 08:37:01

@igazi hős: "Nem került volna sok utánajárásba, hogy kiderítsd: a jövedéki adó nem %-os, hanem fix összegű."

-Nem mindegy neked, hogy a jövedéki adó 240 Ft.,vagy 50%? Rettenetesen sok! Főleg, ha tudjuk, márpedig tudjuk, hogy egy liter üzemanyag előállítása nem kerül 100Ft.- ba, te pedig fizetsz érte 450-et. Na, ez a sok(k), ami rárakódik.
Egyetlen egy megoldás van a benzin árának csökkentésére. Ha fellógatjuk az összes patkányt, akinek köze van az üzemanyag árak alakulásához, azonnal felére esik vissza. Fogadjunk!

Kravver 2012.01.10. 08:37:26

A pénz nem boldogít, akinek 20 milliárdja van az semmivel sem boldogabb,mint akinek csak 19.

igazi hős 2012.01.10. 08:38:27

@csárli hárper: Örülj, hogy nem számolják újra 320-as Euro árfolyammal, mert Brüsszelben a minimális adómértéket Euroban adják meg.

igazi hős 2012.01.10. 08:39:38

@feliratoss: Persze, hogy nincs egyenes arány, de a csökkenés látványos.

igazi hős 2012.01.10. 08:42:34

@Antoninus Pius: "Nem mindegy neked, hogy a jövedéki adó 240 Ft.,vagy 50%?" A jövedéki adó ennek a fele, ráadásul ahhoz hogy csökkentsd előbb ki kell lépned az EU-ból. Ellenőrizd bátran.
Az üzemanyag árak a felére csak akkor csökkennének, ha Venezuela örökbefogadna minket.

lavór 2012.01.10. 08:46:36

Még így sem elég drága. Megy sírás-rívás. Le kell tenni az autókat... minden kereszteződésbe vagy 50-et. Mennyinél is volt taxis-sztrájk? :D

driopios 2012.01.10. 08:48:27

legközelebb be se mondják már a híradóban ezt, legfeljebb alul végigfuttatnak a szalagon egy félmondatot róla amíg megy a bejátszás a munkaversenyről meg a kohászat újabb sikereiről, stb.

Persze, a kohászat sikereihez kéne a vas, de addigra az egész ország vasazni fog úgyis... :)

Szelid sunmalac 2012.01.10. 08:50:42

@igazi hős: Meghajolok elotted! Te vagy az elso elo ember, aki bizonygatja, hogy milyen kurva jo nekunk, mert ennyibe kerul a benzin! Azert javaslom neked is a pszichiatert felkeresni, hatha...

Artie 2012.01.10. 08:54:25

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Én meg azt javaslom neked, hogy a 20 évvel ezelőtti 62 forintos benzinhez vedd hozzá, hogy mennyit kerestél akkor, aztán vedd hozzá a mostani kereseted a 430 forinthoz, és lepődj meg.

Ettől függetlenül ahhoz csak gratulálni lehet a kormánynak, hogy Svédországon kívül az egyetlen EU-tag vagyunk, ahol az adót is megadóztatják (áfát a jövedéki adóra).

Inkább erről tetszettek volna írni, de ahhoz utánanézni kell, nem lehet csak szimplán fröcsögni.

igazi hős 2012.01.10. 08:54:30

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Látom, az Írónia ON, Írónia OFF címkéket nem láttad a szövegben. Én kérek elnézést.

igazi hős 2012.01.10. 08:55:25

@igazi hős: De korán van még: irónia, irónia, ...

lavór 2012.01.10. 08:55:48

@driopios:

Ja, valahogy úgy volt. Haláli egy ország. :D

a távoli rokon 2012.01.10. 08:57:29

hát igen, az autózás a gazdagok privilégiuma - ezt éppen most tanítják nekünk:PPP
ne vicceljünk már, ha ilyen bér/ár arány lenne a vezető európai államokban, mint itt, már rég felgyújtottak volna mindent...
ugyan...
már a 300ft is egy kibaszott rossz vicc volt, nemhogy ez.
tudom, többet kell keresni, azt csumi...:P

Bafana 2012.01.10. 08:58:27

Ilyenkor hol vannak azok a derék, bátor taxisok, akik a 60 forintos benzinár miatt lezárták az országot?

fepe 2012.01.10. 08:59:10

@Antoninus Pius: Már hogy a fenébe lenne mindegy hogy fix vagy százalékos? Ha emelkedik a benzin ár és fix rajta a jövedéki adó, akkor az állam bevétele a jövedéki adót tekintve csökkenik, mert kevesebbet vesznek belőle.
Amúgy meg az EU dönti el. Az az EU, aminek a tagjai nagyrészt most kezdenek becsődölni. Ezen kellene elgondolkodni...

ex-dr. vuk 2012.01.10. 09:05:22

Van ellenszere: nem kell tankolni, hanem olyan kozlekedest valasztani, ami nem hasznal benzint ;)
Nem segitek, hogy mik ezek. :)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.01.10. 09:22:23

@vuk_: jó biciklizést Szegedről Pestre! Ha ügyes vagy és 20-as átlagot tartasz, éjfélkor elég elindulnod, hogy 8-ra munkába érj. Csak hazafele kell nagyon hajtani, hogy éjjel fél 11-re hazaérj és adhass egy csókot az asszonynak, mert fél óra múlva indulás van ám vissza!
Üdv: egy szemellenző nélküli biciklis

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2012.01.10. 09:27:00

@P.: már ha éppen jár. Tegnap az m2 meg a körúti villamos nem járt, ma az m3. Járjál BKV-val, persze. Én egy évben 2 bérletet veszek, de várom már, mint gyerek a karácsonyt, hogy újra lehessen bringázni. Zsúfolt, kiszámíthatatlan, életveszélyes, mocskos az egész tömegközlekedés, és még drága is...

igazi hős 2012.01.10. 09:31:03

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Szegedről nem hinném, hogy sokan járnának be naponta Pestre. A legtöbb ember 10 km-nél kevesebbet utazik a munkahelyére, nekik megfelelő lehet a bringa. Nyilván Zsámbékról Zuglóba ingázni nem az, sok cuccal nem az, stb. Ennek ellenére a pesti autósok 10-20%-a minimális kompromisszumok mellett megtehetné, hogy átvált, jó eséllyel ő is és a többiek is gyorsabban és olcsóbban közlekednének. De persze mindenki a másiktól várja ezt.

becike4 2012.01.10. 09:37:12

@vuk_: Te hogyan görkorcsolyáznál húsz centis hóban?

VT Man 2012.01.10. 09:42:43

@tede:
"Pedig van igazság benne. Annyi durcás és búval b.szott ember van itt nálunk, hogy talán a világban nincs még egy ilyen ország."

Pontosan, a benzin úgyis annyi amennyi, de ha mi stresszelünk, akkor nem csak a benzinár miatt lesz kiadás, hanem előbb-utóbb az orvosra és gyógyszerekre is költhetünk.

cso zsi 2012.01.10. 09:53:31

@P.: "Bkvzni kell, keremszipen! "
A a jövő hónapban megállhat?
index.hu/belfold/budapest/2012/01/10/mi_lesz_itt_ha_leall_a_bkv/

Sam the Ace 2012.01.10. 09:56:37

@igazi hős: Igen, érezhetően olcsóbban utazom a 400+Ft-os benzinárral. Számomra is hihetetlen mennyit megtakarítok így! A 250 Ft-os árhoz képest tízezreket tudok spórólni, ez egyszerű matek. Köszi, hogy felvilágosítottál, mert én is kezdtem már elszontyoldni!
És tényleg, mennyire igazad van! Az utak csont üresek, az elmúlt egy évben egyre kevesebbszer kerülök dugóba! Sőt egyszer sem kerültem, imádok közlekedni!!

Na, ébredj fel haver..

cso zsi 2012.01.10. 09:58:08

@igazi hős: "legtöbb ember 10 km-nél kevesebbet utazik a munkahelyére"
Ennek ellenére elég sok olyannal utazom együtt, akik Árpád hídnál szállnak be, vagy már rajta vannak a metrón, és a Nagyvárad tér, Határ út környékéig mennek. Utóbbiakból még felszállnak valamelyik onnan induló buszra, villamosra.

ezanevemeskesz (törölt) 2012.01.10. 09:58:11

majd stresszel mindenki, ha a termékek ára is növekszik az üzemanyagárak miatt.

driopios 2012.01.10. 09:58:45

@lavór: na ja, csak akkor éppen 35 ft-ról emelték 60-ra

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.01.10. 10:08:36

@igazi hős: Szeged-Pest tényleg túlzó volt, de azért a "legtöbb ember 10 km-nél kevesebbet utazik a munkahelyére" finoman szólva sem hiszem hogy megállja a helyét. Gyakorlatilag a teljes agglomeráció (nem csak Pestre gondolok, minden nagyobb városra) lakossága a megyeszékhelyre/fővárosba jár dolgozni. Elég csak ha megnézed reggelenként mondjuk vácról, hatvanból, nagykátáról, monorról, délegyházáról, érdről, tárnokról, tatabányáról milyen sűrűn van vonat, és mind csurig tele van. És ultraszopás lesz, ha ennek csak a 10%-a biciklivel akar majd járni. mert a vonaton a legjobb esetben is max 15-20 kerékpár fér el...

igazi hős 2012.01.10. 10:16:29

@cso zsi: @HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Ti mennyit utaztok munkába? (Én 14 km-t, de én már a nyúlon túl lakom.)
Valóban rengetegen ingáznak Pestre még komoly távról is. Viszont nem csak Pest van, egy kisvárosban összesen nem tudsz 10 km-re lakni a munkahelyedtől. Másrészt a BP-i autós átlagosan nem tesz meg 10 km-t irányonként. Ebben benne vannak az Érdről bejárok és a kerületet el nem hagyók is.

igazi hős 2012.01.10. 10:18:00

@cso zsi: @HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Ti mennyit utaztok munkába? (Én 14 km-t, de én már a nyúlon túl lakom.)
Valóban rengetegen ingáznak Pestre még komoly távról is. Viszont nem csak Pest van, egy kisvárosban összesen nem tudsz 10 km-re lakni a munkahelyedtől. Másrészt a BP-i autós átlagosan nem tesz meg 10 km-t irányonként. Ebben benne vannak az Érdről bejárok és a kerületet el nem hagyók is.

jorda 2012.01.10. 10:21:11

Közel van az 500 Ft.-os üzemanyagár.

Ez az a szint,mikor az ország leáll és visszafodíthatatlanul recesszióba süllyed.
Már nemcsak azok állnak le a gépkocsival akik ezt opcionálisan megtehetik,hanem azok is akiknek a munkájukhoz hozzátartozik a gk.használat.
Ezt köszönhetjük a dilettáns,hozzánemértő politikának és politikusoknak,drága kormányunknak.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.10. 10:21:39

O. Viktor lemondásával 260 lesz a forint, helyreáll a bizalom s a Haza fényre derül!

Van még egérút, Orbán most takarodj és mindenki fellélegezhet!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.01.10. 10:25:16

@igazi hős: én 55-öt vonaton (km meg perc is ennyi), aztán még jó 40 perc villamossal, ezt mégegyszer hazafele.
Mondom, meglepődnél, mennyien kénytelenek ilyen meg még ennél nagyobb távolságokról is feljárni. Például rengetegen járnak fel Kecskemétről, Püspökladányból, Füzesabonyból is.
Örülj neki, hogy 14 km-t kell csak utaznod, irigyellek is miatta. De itthon legalább saját ház van, meg csend.

ex-dr. vuk 2012.01.10. 10:25:47

@becike4: sehogy de akkor lehet sifutni

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.01.10. 10:27:14

@Balsai, Stumpf az AB szivárogtatók, jellemző!: barátom, ez igazán nem az a blog, de a nagy kormányváltós hangulatban (amit maximálisan támogatok) azért kapjunk észbe, ha itt szakértői kormány lesz, az kurvára fájni fog ám rövidtávon. Sokkal jobban, mint Orbán intézkedései.
Igen, fényre derülhet a haza, de fellélegezni ebben a ciklusban nem nagyon fog senki, azt garantálom.

igazi hős 2012.01.10. 10:35:05

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Akkor tagadhatatlanul nem vagy a Bringázz a munkába kampány célpontja. De az sem vagy, aki miatt élhetetlen és közlekedhetetlen ez a város.

2012.01.10. 10:36:05

@igazi hős:
És akkora élmény izzadtan, porpsan, vagy vizesen, bőrig ázva, esetleg hóban bringázva minden nap munkába járni.

Előre! Arccal Kína felé!
Legyünk a Tízmillió kerékpáros országa!

Jól vagy összerakva?

2012.01.10. 10:38:19

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: "azért kapjunk észbe, ha itt szakértői kormány lesz, az kurvára fájni fog ám rövidtávon. "

Nem feltétlen.
Csak azt számold, mennyi megy el fölösleges beruházásokra.
A szakértői kormány egyébként sem akarja a hiányt eltüntetni. Egyensúlyt akar.

cso zsi 2012.01.10. 10:46:30

@Könnyen elkaptuk, uram!: A kínaiak már átültek autóba.

igazi hős 2012.01.10. 10:48:09

@Könnyen elkaptuk, uram!: Abszolút igazad van. Különsen, ha megnézzük hol nő rohamosan az autók száma és hol csökken a városi autós forgalom és nő a kerékpáros. Segítek: az előbbi Kína, az utóbbi Nyugat-Európa. Te melyiket választod?

cso zsi 2012.01.10. 10:49:41

@igazi hős: Mivel a régi cégem is megindult a város széle felé, már az megvolt 10 km, igaz az csak metró, és "kis" séta volt. Az új még kijjebb, de mindegyiknél a feladat az, hogy ott autóba ülni, és a várost járni.
Ez most akár az állásomba kerülhet, ami jön.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.01.10. 10:57:07

@Könnyen elkaptuk, uram!: bár tényleg nem vagyok a bringás kampány célpontja, párszor azt a 40 perces villamosutat megtettem már biciklivel (amúgy kb 6 km, lámpákkal, együtt 20 perc alatt megvan, csak felcígölni a vonatra elég szopás), és azt kell mondjam, ha van váltásruhád és lehetőséged egy gyors zuhanyzásra, rendkívül felemelő bringázással kezdeni a napot. Ezt most tényleg úgy mondom, hogy amúgy kényelmetlen, meg vonatra feltenni, vonatról leszedni, meg egyszerűbb felülni a villamosra, de magamon tapasztaltam, hogy jó kedvvel, vigyorogva érkeztem a munkába minden nap amikor ezt a rövid távot bringával tettem meg. Ez persze hazafele nyűgösen, fáradtan már nem volt igaz, de tényleg nem akkora áldozat, mint gondolnád.

A szakértői kormánnyal részben igazad lehet, valóban milliárdok mennek el sóhivatalokra meg jutalmakra, benzinkártyára még mindig. Viszont a pontos számot nem ismerjük, és ezeknek a milliárdoknak most is meg lenne a helyük, lásd csak: BKV, egészségügy. Persze valószínűleg a minimálbéreseknek ennél rosszabb már nem lenne, talán kicsit jobb is, de azt is vegyük figyelembe, hogy a haveroknak osztogatás most is jórészt hitelből megy, így ezeket nem igazán számíthatjuk bele, ha gyorsan rendbe akarjuk tenni az országot.
Azt pedig a letteknél már láttuk, mivel jár ez.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.01.10. 10:57:25

Az autóklub főfőmegmondó embere pedig azt mondta, h nyugi, mindenki vezessen ésszel, óvatosan, megfontoltan és akkor csökkenthető az autó fogyasztása akár 6-8 %-al is (igaz azt is mondta, h ez max. hosszútávon hoz számottevő megtakarítást, így az szart se ér, de valamit mondani kellett)

A helyett persze, h mint az autós társadalom legfőbb érdekérvényesítő szerve (muhahaha, soha nem csinálták ezt) az asztalt vernék, hogy HEEEEE!!! A jövedéki adót vegyétek már vissza ha már a bénázások miatt a forint árfolyammal, meg Iránnal nem is tudtok mit csinálni.

Borjú ember a magyar... Én nem mentem tankolni. Momentán nincs miből tele nyomni, 80-100 Ft-ért meg felesleges letakarítani a havat. :-(

igazi hős 2012.01.10. 11:05:57

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Nem akarlak hamis illúziókba ringatni, de ha netán tényleg elkészül a pesti bringakölcsönző (2013 a céldátum), azt pont rád szabták: max fél óra ingyen belvárosi pontok között elvileg a tömegközlekedési csomópontokhoz illesztve. Mondom: ha egyszer tényleg elkészül...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.10. 11:07:36

Van ellenszer. Bicikli. Vagy séta. Legalább az eü költségvetés is javulni fog. :)

pán-európai romastratéga 2012.01.10. 11:09:41

az én gépem 25 felett eszik, mégse nyivákolok itt a benzináron

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.01.10. 11:18:36

Megfogadjuk.
Majd ellazulunk és nem megyünk sehova.

Ettől rögtön fellendül a gazdaság ...

Mekkora zseni ez a Viktor.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.01.10. 11:23:07

Ki van zárva hogy ez pár embert leszámítva működni fog. Kőbánya-felsőn szállok le és a Lurdy-nál szállok le, kizártnak tartom, hogy pont ezeken a helyeken legyen kölcsönző. Aztán mikor az ember 12 órát húz le, nem mindegy hogy van még a 20 perces bringaúton kívül 25 perce sétálni a két kölcsönzőig. Nem mindegy, hogy nyolckor vagy fél tízkor érsz haza amikor 3-kor keltél hogy munkába menj.
Másrészt kétlem, hogy el fogják fogadni az éves bkv bérletet, márpedig azt kapok a munkahelyen, napi 2x3-4-500 Ft-ot bringázásra meg nem.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2012.01.10. 11:23:56

Kis hazánk színes gazdasági történésiből az átlag-paraszt-rtl-néző számára az egyetlen dekódolható hír, hogy drága lett a benzin... Ezért mással a kereskedemi csatorna nem is foglalkozik. (Azon a napon, amikor éppen jól megszakadtak az IMP tárgyalások, az rtl-en a fő hír az volt, hogy egy kisfiú véletlen a buszon maradt és soför vitte haza...)

Ha az átlag-paraszt-rtl-néző ennyire képes megérteni a politikai és gazdasági folyamatokat, akkor ugye nem lepődik meg senki sem azon, hogy minden szürreális demagógiát benyel a választásokon?!
Egyet értek a cikk íróval, ennél már nincsen lejjebb.

igazi hős 2012.01.10. 11:45:33

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: A Köki már túl kint van, neked valóban nem lesz megfelelő. Írtam, hogy fél óra ingyenes, azaz a te 20 perced teljesen belefér. Harmadrészt a cél az, hogy 500 m-re legyenek egymástól, azaz nem lesz 20 perces séta.
A Kökitől marad a metró+villamos, pedig a Lurdyhoz kényelmesen el lehet bringázni az Illatos út-Mester utca útvonalon, szoktam arra járni, de akár a Gyáli úton + Könyves Kálmánon nagyrészt bringaúton is lehet menni.

becike4 2012.01.10. 11:58:26

@vuk_: A hátizsákban a görkorival,ha délutánra elolvad a hó.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.01.10. 12:18:15

"Nem gondolnám, hogy ennél van lejjebb...."

Szerintem meg van; a folyamatos gyerekcsínyezés, legutóbb amikor a tanárnő fejéhez (gáz?)pisztolyt nyomott a "gyerkőc".A gyerekcsíny "tényét" általában egy pszichomókus vagy egy kriminológus is "megerősíti".

cso zsi 2012.01.10. 12:28:59

@TrueY: Ja, mert mindenki irodában üldögél, mi?

2012.01.10. 12:36:00

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Ha azokra a szakértőkre gondolsz akik az imf-nek, bankoknak, és egyéb külföldi multiknak dolgoznak, akkor mindegy ha marad a párt.

cso zsi 2012.01.10. 12:37:50

@TrueY: Még annyit, hogy mennyibe is kerül manapság egy használható kerékpár?
A nagyáruházaké papíron olcsó, használatban drága. Széthullik, szervizigényes, és némelyik nem szabványos alkatrészekből van. Amit érdemes megvenni, az üti a százast.
Aki eddig bérletet (sem) vett, annak húzós. Vagy jönnek az autóhitelek után a bringahitelek.

Spikk 2012.01.10. 13:39:00

@cso zsi: Ha újat veszel. Vehetsz használtat is, csak kicsit többet kell utána járni. És nem kell puccos, mindent tudó darab, most nem a vágyakról beszélünk, hanem a szükségről.
Egy kempinggel is el lehet jutni bárhová, legfeljebb meredekebb emelkedőn tolod.

Démonmac1 2012.01.10. 13:41:20

Aztán az ember kerékpáron vigye ebben a havas esőben a 2 gyereket, plusz bevásárlás csomagokkal? Nonszensz.
Mellé még a sok fura egyéb közlekedő, akik az elsőbbség megadásában sem jeleskednek.
Életveszélyes kerékpározni.

ex-dr. vuk 2012.01.10. 13:52:31

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: ez gyonyoru volt :)
vajon hanyan jarnak be kocsival szegedrol pestre dolgozni napi szinten?
okoooos :)

csoko20 2012.01.10. 14:02:18

@TrueY: Oké, majd legyaloglok 10km-t a munkahelyemig, aztán vissza. Sőt, vigyen mindenki egy kosár fát is, mert így a földgázon is lehet spórolni!!!

cso zsi 2012.01.10. 14:11:13

@vuk_: "vajon hanyan jarnak be kocsival szegedrol pestre dolgozni napi szinten?"
Ha a megfelelő állást, vagy alkalmi munkát ott találja, akkor kb ugyanannyian, mint Veszprémből, Debrecenből, Gyöngyösről, pedig ezek messze nem agglomerációk. Az autópályák eddigi forgalmát nézve napi szinten jönnek messziről.
Ez most változni fog, vagy nem a pályán jönnek, vagy nem jönnek.

cso zsi 2012.01.10. 14:14:41

@Spikk: Csináltam én kempinggel Velencei-tó körüli túrát, de az 40 kilóval, és 35 évvel ezelőtt volt. Akkor is baromság volt.
Apám tavaly kapta meg a bringámat, mert a kempingjével már sehova sem jutott el sík úton. Az én térdemmel már sehová nem biciklizek.

cso zsi 2012.01.10. 14:17:19

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: "Másrészt kétlem, hogy el fogják fogadni az éves bkv bérletet, márpedig azt kapok a munkahelyen, napi 2x3-4-500 Ft-ot bringázásra meg nem."
Majd pótolják kajautalvánnyal, elvégre energia kell a bringázáshoz.
Ja nem, mert azt épp most vágták vissza kb. negyedére.

Spikk 2012.01.10. 14:59:51

Azt hittem, hogy a napi közlekedésről beszélgettünk, bocs, nem nagyon olvastam vissza. Szerintem boltba menni, meg ilyenekre bármi megfelel, de ha világ körüli túráról beszélgettünk, akkor nem szóltam és bocs, hogy belevau.

cso zsi 2012.01.10. 15:22:01

@Spikk: Arról beszélünk, de az nem mindenkinek 4-5 kilométer.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.10. 15:39:02

@cso zsi: "Ja, mert mindenki irodában üldögél, mi"
Nem. És? ;)

"Még annyit, hogy mennyibe is kerül manapság egy használható kerékpár?"
Nem kell flancolni. Használt postás kerékpár, oszt jól van! ;)

@csoko20: "Oké, majd legyaloglok 10km-t a munkahelyemig, aztán vissza. Sőt, vigyen mindenki egy kosár fát is, mert így a földgázon is lehet spórolni!!!"
Na látod! Kezded érteni! De a bringát lehet tekerni a munkahelyen is ám! Van 4,5 milla dolgozó, 8 órában 100W-tal számolva: 800 * 4,5 MWh = 3,6 GWh 1 nap alatt! :) És akkor a rengeteg tanulóról még nem is beszéltem!

Spikk 2012.01.10. 15:52:31

@cso zsi: Ebbe szerintem ne menjünk bele! Reggelente látsz szembe jönni másokat? Mert ha igen, akkor a csak ott volt munkahely című mondat ugye nem áll meg.
Szerintem a nagy távolság a legtöbb esetben nem indokolható racionálisan. Legfeljebb nem számolt az illető mások gyógyszerének az árával, mivel azt nem neki kell fizetnie.

cso zsi 2012.01.10. 16:03:13

@TrueY: Nincs is annyi munkaerő. Abból viszont sokan dolgoznak napi 8 órákat számítógép előtt, na ők megtekerhetik a maguk energiáját. :)))
@Spikk: Aki befelé megy a városba, az ma már ritkán megy termelő helyre. Hacsak ő is nem átutazik, mert a munkahelye körbeköltözte a várost, akár termelő, akár irodai munka.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.10. 21:01:24

@cso zsi: Ok! Holnap szólok Vityának és a hétvégéig belesuvasztják a zalaptörvénybe! ;)

igazi hős 2012.01.10. 21:38:50

@Spikk: Szerintem se menjünk bele. A szembejövőknek biztos ugyanaz az a szakmája? Még szalag mellett dolgozni sem alkalmas mindenki, ennél bonyolultabb munkát vagy találsz a közeledben vagy sem. De az is megeshet, hogy a faluban van óvónői állás, de már mind a kettőt betöltötték.
Egy felnőtt embernek legyen joga eldönteni, hogy adott körülmények között vállal-e egy munkát. Ezekbe a körülményekbe nem tartoznak bele az externáliák. Azokat valamilyen külső szabályzónak (pl. autózás esetén a dugódíj) kell visszaterhelnie a fogyasztóra (az autósra).

cso zsi 2012.01.10. 21:59:54

@TrueY: Nem kell, szerintem már olvastak, és dolgoznak rajta. :)))

2012.01.10. 22:38:46

@igazi hős: "Te melyiket választod? "

Ez nem kérdés! Az autót!

Nagyon undorító, mikor szakadó esőben , bőrig ázva megérkezel a munkahelyedre, az öltönyöd gyűrötté ázott, tárgyalni kéne, de ha leülsz tócsa marad utánad.
Még Angliában sem akceptálják, pedig itt tudják, mi a hirtelen eső.

De nyugodtan ülj bringára, ahogy hallom, odahaza most épp ideális az idő-
jövőre meg majd indulhat a kampány, hogy miért bicajozol egyedül, miért nem viszel valakit magaddal a vázon???

Ja, mivel a tömegközlekedés egyre drágább, de legalább zsúfoltabb lesz, a csökkenő járatszám miatt(Angliában már elkezdődött), a legjobb, ha haza se mégy a munkahelyedről! Ideális példa lehet Kína! Úgyis az a non-plus-ultra számodra!

Ne légy demagóg: Európában a kerékpározás nem azért terjed, mert drága a benzin!!!!
Épp a csórók nem kerékpároznak!!!

2012.01.10. 22:45:06

@TrueY: Azért a lényeg átjött: drágul a benzin, mert pártunk és kormányunk a helyzet magaslatán. Megoldás: kerékpárra magyar, és éljen VIKTOR kiáltással irány a munka frontja! Mert népünk győzni fog!

2012.01.10. 22:46:25

@pán-európai romastratéga: "az én gépem 25 felett eszik, mégse nyivákolok itt a benzináron "

Mer kapod a segíjt, a benzint meg lopod a parkoló kocsikból.

2012.01.10. 22:48:29

@igazi hős:" Nem akarlak hamis illúziókba ringatni, de ha netán tényleg elkészül a pesti bringakölcsönző (2013 a céldátum)"

Londonban sem működik. Lopják!

2012.01.10. 22:52:23

@cso zsi:" A kínaiak már átültek autóba."

Mert Kína fejlődik.

A magyarok kiszállnak az autóból, kerékpárra váltanak: mert Magyarország még jobban fejlődik!

igazi hős 2012.01.11. 00:20:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: Mutasd már meg, hol írtam, hogy nyugaton azért bringáznak, mert nincs pénzük autóra? És még te írsz demagógiáról...
Köszönöm, hogy eloszlattad egy tévképzetemet, eddig úgy gondoltam, hogy az angolok ismerik a zuhany és a váltóruha fogalmát. Vagy ezek csak neked újdonság?

cso zsi 2012.01.11. 00:52:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ez igaz, de miért másik irányba?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.01.11. 07:38:14

@vuk_: hát ha Szegedről ingázót nem is, egy Hódmezővásárhelyit ismerek! ;-) Na neki mondjátok hogy bringával jobb! :D

@Barát Csaba: az a kurva szar helyzet, hogy egyelőre az egész (kultúrált) világ piacgazdaságban - a bankok által meghatározott piacgazdaságban - él. Hidd el, rohadtul nem tetszik nekem se, hogy a bankok azt tesznek meg amit akarnak kvázi mióta megalapították az elsőt, és személyesen is nagyon örülnék, a diktatúra meg a szabadrablás között végre itthon is lenne valami, de egyelőre az van, hogy vannak játékszabályok, amit elfogadtunk, és azoktól kunyizunk pénzt, akiknek a szájába szarunk. A másik, hogy 2010 elejétől fogva látszik, hogy Orbánéknak fogalmuk sincs a következő lépésről, egyetlen dolog lebeg a szemük előtt: a hatalom megtartása bármi áron. Lehet libajnaizni, meg mszp-bérencezni (amúgy javasolnám visszaemlékezni, hogy bajnai tolta oda az mszp elé hogy vagy együttműködnek, vagy viszon'látás, úgyhogy inkább az mszp nevezhető bajnai-bérencnek...), de lássuk be, ő volt az, akinek a miniszterelnökség nem farokhosszabbításként kellett, hanem inkább kihívást és egy megoldani való feladatot látott benne, s ennek működőképességét semmi sem mutatja jobban, hogy az intézkedéseinek többségét továbbvitte a fidesz (úgy, hogy közben mocskolódtak rá, tipikus).
Rövidre fogva: ha a szakértői kormány csak annyit csinálna a fideszhez képest, hogy őszinte médiát teremtene, visszaállítaná a fékeket és ellensúlyokat és abbahagyná a haveroknak való milliárdos osztogatást, már megérné. Felőlem hívhatják Kohnnak is. (FYI: az EU parlamenti választáson a Jobbikra szavaztam. Igen, ennyire vagyok elkeseredett...)

2012.01.11. 09:00:23

@igazi hős: Te teljesen tájékozatlan vagy:
Nem, nincs minden munkahelyen zuhanyzó, különösen nem olyan mennyiségben, hogy az összes dolgozó kvázi egyszerre lezuhanyozhasson.
Nem, az angol nem egy tisztaságmániás nemzet. Heti egy fürdés. Nem zuhanyoznak naponta, pláne nem kétszer.
És ha egy öltöny elázott, kissé kevés az, hogy kiakasztod száradni.
Tönkremegy.

igazi hős 2012.01.11. 09:35:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nos, ha már tájékozatlanság, eddig úgy tudtam, hogy az angolok sosem fürdenek, csak kiállnak egy kicsit az esőre, ez alól kizárólag az angliai barátaink a kivételek.
Mondd, te tudtad, hogy az irodai szekrényben is elfér egy öltöny, amit zuhanyzás után felveszel? Vagy ez már science fiction neked? Vagy azt, hogy akinek a munkájához kell öltöny, annak akár több is van, részben az irodában? De úgy látom neked az is újdonság lehet, hogy nem mindenki dolgozik szalag mellett és nem kell percre pontosan egyszerre érkezniük a munkahelyre.

2012.01.11. 10:11:54

@igazi hős:
De igen. Az irodákban is 9-kor kezdenek, egyszerre.
Ja, az irodai szekrény nem öltözőszekrény, úgy tervezték, hogy iratok férjenek el benne. Ezért nem akasztós, hanem fiókos.
Nem oldottad meg a zuhanyzás kérdését: tehát: az irodaházakban nincs zuhanyzó. rest room magyarul WC, nem pihenő.
Hol zuhanyzik tehát?

2012.01.11. 10:12:52

@cso zsi: Ne akadj fenn apróságokon!

Perillustris 2012.01.11. 13:01:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hóban bringázni tényleg nagyon jó!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.11. 15:46:07

@cso zsi: "Nem kell, szerintem már olvastak, és dolgoznak rajta."
Éljen pártunk és kormányunk és éljen a mi bölcs vezérünk! ;)

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Mert népünk győzni fog!"
Idézni pontosan köll: "Szorgos népünk győzni fog!" (kuszkusz)

igazi hős 2012.01.11. 16:46:51

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ma két ügyfélnél voltam, két különböző irodaházban (az egyik állami, a másik magán cég), mindkettőben van zuhanyzó. Az egyikben hivatalosan 8-kr kezdenek az emberek, azaz 8 és 10 között érnek be, a másikban nincs hivatalos kezdés csak néhány munkakörben (pl recepció 7-től van).
Egyébként ha pár száz nm irodát akarsz bérelni, akkor egy középtávú szerződésben is nagyon sok kitételed lehet, egy zuhanyzó nem extrém kívánság.
Sőt a legtöbb helyen az irodabútor is cserélhető (gondoltad volna?), bár az akasztós szekrény elég alapfelszereltség, nem extra.

2012.01.11. 22:51:56

@igazi hős:
Oké, legyen igazad, kerékpárra magyar!

Bár szerintem a mai állapotok szerint nem fog egy cég se zuhanyzót kiépíteni, irodabútort cserélni.
Mondom, nekem más információim vannak:

Unilever Mo Kft.
Nincs zuhany.
Tesco központ nincs zuhany
Angliában szinte sehol.
de még megkérdezem az áruházakat, arról nincs infóm.

igazi hős 2012.01.12. 08:33:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: Látom találtál egy olyan példát, ahol jó az autós és a metrós közlekedés és egy másikat (ha a Tesco M1-es melletti központjára gondolsz), ahol csak autós közlekedés van.
Leírom szép lassan: BP-en belül elsősorban a nagykörúton, másodsorban a Hungárián belül kéne az autós forgalmat csökkenteni, a BKV és a bringázás javára. (Nyilván más, nagyobb városokban is autókkal túlterhelt helyek, de Győr vagy Debrecen viszonyairól nem tudok semmit.)

Egyébként ahol 24 órás biztonsági szolgálat van, ott kötelező a pihenő és fürdőlehetőség, legfeljebb a "sima dolgozók" nem vehetik igénybe. Jártam már úgy egy ügyfélnél, hogy megkérdeztem, hogy a földszinti zuhanyzót használhatom-e (csak egy volt a 7 szinten), mire csodálkozó szemmel mondták, hogy az a biztonsági őröké, azt nem lehet használni.

2012.01.12. 09:05:23

@igazi hős: Szép lassan leírom: járjál kerékpárral. A nagy többség úgyis leszarja a fejed.
Szép lassan leírom: Angliából hoztam példákat.
Szép lassan leírom: ha van zuhanyzó, amit nem engednek használni, akkor az olyan, mintha nem lenne.
Szép lassan leírom:
tegnap láttam egy kislányt, mopeddel esett. Közúton. Küzdöttek az életéért.

2012.01.12. 23:21:47

@igazi hős:
A gyógyszered? Megtaláltam! Bekaphatod!

2012.01.12. 23:26:24

@igazi hős:

Számoljunk: 300 dolgozó, Unilever. 8-10 között kezdenek . Minden második kerékpárral jön.

Csaknem egy perc jut dolgozónként, ha jól osztják be. Persze növelhetjük a zuhanyzók számát, de még mindig ott van a csúcsidőszakok elkerülése.
Hülyeség. Nettó.
A kérdés amúgy sem ez volt. Az üzemanyag árának emelkedése a gazdaság állapotának jelzője. Most ez nem oldható meg bringával.
tudom, Te az áruterítést is riksákkal képzeled.
süti beállítások módosítása