Kedves Miniszterelnök! ...és önjelölt lényegtelen oszlopai!

Higgye el nekem, én értem, hogy kicsiny, de nagyra becsült Hazánkban azt tehet mára, amit csak szeretne. Még arra is van idő, pénz, gondolat, hogy ezt érdeknek tüntesse fel. Értem, felfogom, miért lehet ezt mára megtenni. Nem tudna így eljárni, ha ennyi kapitális b....m nem lett volna Ön előtt, és a népből (értsd: Ön és én is benne vagyunk) nem vált volna mára (egy jó ideje) egy teljesen apatikus közeg, kivéve talán a szélsőértékeket, melyek, mint tudjuk kiveendők az egyenletből a pontos végeredmény meghatározása előtt. Vicces, hogy a műkorcsolya pontozásánál is ez van. Passzentos ruha, csúszós talaj, a pálya szélén tapsoló edző, hideg, fehér jég. Semmi hasonlat. 

Nos, tehát nem lehetne Ön mára az, aki, ha mi nem lennénk ennyire elfogadóak, szeretetteljesek, megértők, vagyis, politikai nyelven: "ha nem fekáliáznánk bele ennyire az egészbe". Mert ha komolyan vennénk, akkor bizony vagy Ön lenne arra kényszerítve, hogy mellmagasságban macsetével vágjon egy erősen izVan newmmosat, vagy mi kényszerülnénk csomagolni, úgy viszonylag többes számban. 

Szerencsé(jé)re azonban ez nincs. A világ legnagyobb érzéketlenségi tömörülése felett ül most Ön. S nem csak azért mert eddig minden világméretű konfliktus vége előtt, valami romantikus fuvallat miatt "szinte" önként átálltunk a vesztes oldalra, nem. Hanem mert nem értjük mit jelenti a "miénk", az "általunk", és a "közös". 

Nos, mindezek alapján arra jutottam ma, hogy van valaki, aki simán, és egyszerűbben, lineárisabban értelmezhetőt tud mondani a Tömegeknek (mert a Nép szót már ugye viccből sem használja, nem igaz?), mint Ön. Persze kevesebb harci jelszóval, némileg megkopott pátosszal és hívószóval, de legalább tisztán, őszintén. Nos, akkor:

- kérek egy új házat. Szép, zöld telekkel, sok virággal, verandával, ilyesmikkel. Közel a fővároshoz, de mégsem. Ja, nem kell hozzá kisvasút. Legyen ez, mondjuk 180 000 000 forint. E úgy nagyságrendileg 1,8 %-a annak, amit Ön akar elkölteni a Várban. Hm. Annyit ígérhetek, hogy én szépen meg fogom köszönni, nem kitiltok a környékről embereket, hanem meghívom Őket egy-egy pohár borra, ott alvásra, "betérésre", vagy "akár csak" egy pohár vízre. Tényleg;

- jó lenne hozzá két új autó. Mondjuk egy használt G jelzésű német kocka "dzsipp", meg esetleg a Páromnak egy kis japán 7 személyes terepjáró. Egyszer. Nem évente. Vagyis úgy 15 millió elég erre. Nem évente 2-300.  Én ígérem, türelemmel megvárom, míg oldtimer lesz;

- nem szükséges engem delegálni dekadens spanyol érdekeltségű hintőporos bárokba. Nem, dehogy. Jó nekem a bableves. Itthon. a repülőjegyet fordíthatnánk a villanyszámlámra mondjuk. Jó...érzem. Sok ez így;

- van nekem 3-4 igazi barátom. Nem, nem egy családból származnak, nem ők  a Strohmann ikrek, és, mint ilyen nem is .....szóval  a származásuk sem lenne Önnek nyakkendőt igazító tényező. Na, tehát nekik nem szükséges gázszerelő szettet vásárolni, de még 5-600 hektárnyi földet sem. Teljesen elég lenne mondjuk 1-1 éves bérlet, benzinkártya, vagy esetleg havi 3 000 forintnyi gyümölcs utalvány. Megkeresik ők munkával az ez alattit. Hm? Tessék? Ja, igen. Munkával. Ezt mondtam. Hát..vannak ilyen emberek.

Fentieken túl nem is kell más. Voltak még ötleteim, de rájöttem: elég ennyi. Ez pont ok még mindenkinek, senkinek nem tűnik fel (ez a kedvenc mondatuk, igaz-e? - sejtelmes kacsintás), és ha kell, küldjék hozzám a brüsszeli arcokat perlekedni. Beszélek pár nyelvet, nem lesz gond. 

Maximum akkor, ha majd megkérdezik, minden, amit látnak körülöttem, az honnan, meg miért?

...de akkor majd segít nekem Miniszterelnök Úr, ugye? Nem mindenben van rutinom.

 

...szárba szökkenő Virág elvtárs búcsúzik mára. 

 

Szerző: usual man  2016.05.04. 19:55 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://forditogep.blog.hu/api/trackback/id/tr838687104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Willkommenskultur 2016.05.05. 18:18:31

szegény kis ballibák sirámai

200 mrd elherdálása helyett legyen mondjuk 200 mrd hitel úgy hogy nem épül semmi
süti beállítások módosítása